Qics lanceert online oplossing voor hotelmanagement

Met Procs, het nieuwste product van Qics Hotel Software, krijgen hotels een tool in handen waarmee ze de kwaliteit van de dienstverlening aanzienlijk kunnen verbeteren. De eenvoudig te gebruiken software helpt zowel hoteliers als hotelmedewerkers met het uitvoeren van de dagelijkse operatie door alle taken en de daarbij behorende instructies vast te leggen en te monitoren.  

Procs borduurt voort op de werkwijze van Eric Toren, directeur van Hotel The Toren en eigenaar van Hotel Sebastian’s. De nadruk ligt hierbij op het gedisciplineerd uitvoeren en controleren van gedetailleerd beschreven taken. Hoewel Eric Torens methode ervoor zorgt dat The Toren al vijf achtereenvolgende jaren tot beste hotel van Nederland is uitgeroepen, miste Eric Toren naar eigen zeggen het overzicht. Vergeten taken kwamen regelmatig te laat aan het licht. “Vergeten is menselijk”, aldus Eric Toren, “maar ik wil wel zo snel mogelijk weten waar we een steek laten vallen, zodat we actie kunnen ondernemen”. 

In samenwerking met Qics is Procs ontwikkeld: software waarmee iedereen kan zien wat er van hem/haar verwacht wordt en welke taken er zijn blijven liggen. Mede dankzij het inzetten van Procs bij Hotel Sebastian’s, dat fungeert als opleidingshotel voor The Toren, veroverde ook Hotel Sebastian’s snel een plek in de top vijf van beste hotels van Nederland. 

Alle medewerkers loggen met een tablet in op hun persoonlijke account, waar ze direct toegang krijgen tot hun takenlijst en -beschrijving in de taal van hun keuze. Bij het naderen van een deadline wordt een herinnering gestuurd en wordt de manager op de hoogte gesteld. Zo helpt Procs niet alleen het personeel, maar geeft het ook hoteliers inzicht in de werkzaamheden en tijdsbesteding van het personeel, zonder dat fysieke aanwezigheid vereist is. Sinds zij over zijn gegaan op Procs, besparen Eric Toren’s hotels aanzienlijk op de kosten. Omdat er op alle afdelingen minder fouten worden gemaakt, zijn de gasten tevreden en ondervindt hijzelf minder stress. 

Eric Toren: “Ik was altijd de hele dag in de weer: ‘heb je daar aan gedacht? Heb je dit gedaan?’ Maar eigenlijk wil ik als directeur alleen weten wat er fout is gegaan. En dat is precies wat Procs doet.” 

Interesse? Neem contact met ons op.

Kijk voor meer informatie over Qics op www.qics.nl of neem contact op met de afdeling Sales & Marketing via sales@qics.nl of tel.: 071-7501530.

Plaats een reactie

 *
 *
 *
 *